Selasa, 12 Julai 2011

PLKN Siri 9/2012


Baiklah, minggu ini memang ramai pelajar sibuk dengan semakan PLKN (Pusat Latihan Khidmat Negara). Mula-mula saya memang tak jangka yang ia akan keluar dalam bulan Julai ini dan saya terlebih dahulu telah memeriksa laman tersebut sebelum diisytiharkan senarai pelajar sudah dikeluarkan pada 10 Julai 2011(saya telah memeriksa sehari sebelum tarikh sebenar dengan tanpa niat).

Saya pun melayari laman tersebut dengan tanpa halangan. Apabila keesokan harinya, saya lihat ramai yang bercerita tentang PLKN dan akhirnya saya tahu yang senarai nama tersebut sudah dikeluarkan lalu mengambil tindakan untuk memeriksanya.

Apabila saya cuba membuka kembali laman tersebut, ia tidak memberikan sebarang respons melainkan "Oops! Google Chrome could not find www.khidmatnegara.gov.my ". Saya pun mencuba dengan 'browser' yang lain tetapi keputusannya tetap sama.
Oleh itu, saya pun tidak mengendahkannya selama 1 hari.
Tetapi perkara tersebut telah menjadi topik hangat di sekolah saya. Ramai yang telah memeriksa mereka punya dan ada yang dapat pergi mahupun yang tidak dapat.

Dengan penuh rasa ingin tahu, saya pun mencuba lagi membuka laman tersebut dengan bersemangat kerana itu merupakan soal hidup dan mati #melebihpulak.
Keputusannya, saya tetap tidak dapat memeriksa kerana laman web tersebut masih dalam masalah akibat trafik yang terlalu tinggi (ramai betul yang nak 'check' mereka punya).

Tanpa berputus asa lagi, saya menggunakan cara yang lain pula, iaitu SMS.
Sudah dua sms saya kirim tetapi tidak mendapat sebarang balasan.
Dengan SMS pula saya telah cuba dua cara, satu yang lama dan satu lagi yang baru.

Lama:
NS(jarak)No. IC dan hantarkan ke 33995
[Balasan yang saya dapat menyatakan saya tidak layak, tetapi yang peliknya PLKN itu adalah sesi 2009 (?) ]

Baru:
PLKN(jarak)SEMAK(jarak)No.IC dan hantarkan ke 15888
[Saya masih tidak mendapat sebarang balasan sehingga sekarang]

Saya memang kecewa dengan servis yang diberi. Kawan-kawan saya yang lain telah ketahui status mereka (Syazie,Athirah dan Elin) dan mereka tidak terpilih untuk sesi ini. Tinggal lah saya yang terpinga-pinga dan masih tidak mengetahui keputusan lagi.

Macam nak menangis pun ada apabila mencuba periksa tapi masih tak dapat sedangkan kawan-kawan saya yang lain telah berjaya memeriksa mereka punya
(adakah tangan saya malang? #plakk).

Sekarang, saya hanya mampu berdoa kerana saya tidak tahu nasib seperti apa yang akan menyebelahi saya. Saya nak ucapkan tahniah kepada yang terpilih dan selamat berjaya bagi mereka yang masih mencuba untuk mengakses laman web tersebut.

P.S - Saya dah bosan lihat laman web tersebut yang masih tiada kemajuan =.=
Oleh itu, saya mengambil keputusan untuk buat tak tahu selama beberapa hari
#nampaksangatmerajuk



THANK YOU, SEE YOU IN THE NEXT POST

4 ulasan:

  1. haahahaha xD saya pon bosan juga menunggu semua tuh..
    faradila dan shukrizah check kan..
    kalau nak check,check kul 12 pagi keatas sbb time tuh traffic okay skit.. ^^=
    don't worry, akan kuh doakan mu TIDAK DAPAT~! ^^-v

    BalasPadam
  2. haha..bagus2 :) tadi siti ade kol tak..?

    BalasPadam
  3. YAYAYAYAYYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAYAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNGGGGGKANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  4. PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    BalasPadam

Hidup anda di penuhi keberkatan